چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟
تیم تولید محتوای وب آیکیو قصد دارد در این مقاله روش های تولید محتوای با کیفیت را بررسی کند.
تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید و با گذاشتن نظرات خود ما را از میزان مفید بودن این مقاله آگاه کنید.
چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟
نوشتن محتوای خوب یک انتخاب است.
شما می توانید انتخاب کنید که با اختصاص دادن زمان کافی و کار مناسب ، یک محتوای با کیفیت و عالی ایجاد کنید و یک نام تجاری موفق داشته باشید و یا می توانید مسیر آسان را انتخاب کنید و محتوای ضعیف بنویسید ، مسیری که در نهایت شما را به جایی نخواهد رساند و فقط منجر به اتلاف وقت ، انرژی و منابع خواهد شد.
مسیر برای بازاریابان محتوا واضح است.
برای افزایش ترافیک سایت و ارتقا رتبه سایت ، شما نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت برای سایت یا وبلاگ خود دارید.
اگر شما یک محتوای خاص بنویسید موتورهای جستجو به سایت شما کمک خواهند کرد تا بیشتر نمایش داده شود ولی اگر از محتوای تکراری و کپی شده استفاده کنید گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد.
بنابراین ایجاد محتوای با کیفیت نه تنها یک وب سایت بهتر را فراهم می کند بلکه رتبه بندی سایت شما را هم بهبود می بخشد که این امر می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشد.
ممکن است شما برای دلایل مختلفی برای یک سایت تولید محتوا کنید مثلا برای کسب و کار یا سرگرمی شخصی ولی نکته مهم اینجاست که این کار را به درستی انجام دهید.
ما در این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد برای ایجاد محتوای با کیفیت پس در ادامه ما را همراهی کنید.
۱. محتوای خاص تولید کنید
همان طور که اشاره کردیم ایجاد محتوای خاص موجب بیشتر دیده شدن سایت شما می شود و کپی کردن مطالب وب سایت های دیگر موجب جریمه از طرف گوگل می شود که تاثیر منفی روی سئو سایت ایجاد می کند.
برای مثال سایت Mahalo یک مزرعه محتوا بود که هر روز با محتوای جدید به روز رسانی می شد اما نه محتوای خاص بلکه محتوای کپی شده!
گوگل به سختی آن را جریمه کرد و سایت Mahalo مجبور شد مسیر کاری خود را تغییر دهد.
از این نمونه سایت ها که مزرعه محتوا تولید می کردند بسیار زیاد بود ولی بعد از معرفی ” الگوریتم پاندا ” این روند تغییر کرد و این سایت ها شامل جریمه سنگین شدند.
البته باید کمی در مورد محتوای خاص توضیح دهیم.
برای مثال ایده ها و افکار شما خاص است ولی دوباره نویسی یک محتوا و استفاده از مفاهیم مشابه محتواهای دیگر ، خاص محسوب نمی شود زیرا اگر محتوای شما پخش شود کسی به آن لینک نخواهد داد در حالی که این اولویت اول تولید محتوا محسوب می شود.
این یک قطار فکر است که اکثر وب مسترها آن را دارند و سوالاتی که در ذهنشان مطرح می کنند:
ما باید محتوای زیادی ایجاد کنیم.
خب چطور می توانیم این کار را ساده و آسان انجام دهیم؟
آیا می توانیم مقالات را از سراسر وب جمع آوری کنیم و مجوز دریافت مجدد آن ها را داشته باشیم؟
به یاد داشته باشد که این دو قاعده در زندگی است:
· شما چیزی را گرفته اید که قیمت آن را پرداخت کردید.
· اگر چیز مهمی برای گفتن ندارید ، آن را به هیچ وجه نگویید.
رعایت این دو نکته ساده شما را در مسیر ایجاد محتوای با کیفیت که درآمد سالیانه برای شما به همراه دارد ، قرار خواهد داد.
همچنین رعایت این دو قاعده می تواند در دیگر جنبه های زندگی هم به شما کمک کند.
۲. همیشه روی ایجاد تیترهای قوی تمرکز کنید
یک تیتر خوب یک جرقه جذاب است که خوانندگان را دعوت به خواندن مطلب می کند.
به آمار زیر که از سایت معروف Copyblogger است دقت کنید:
۸۰ درصد از کاربران تیترهای شما را می خوانند اما تنها ۲۰ درصد از این افراد بقیه محتوای شما را می خوانند!
به همین دلیل است که تیتر مقاله به اندازه خود مقاله دارای اهمیت است.
پس برای انتخاب تیترهای خود وقت بگذارید.
شما می توانید در صورت امکان چند تیتر را گلچین کنید و از بین آن ها بهترین تیتر را انتخاب کنید.
تیترها اولین چیزی هستند که کاربران می خوانند و طبق آن تصمیم می گیرند که مقاله شما را بخوانند یا نه.
۳. محتوای خود را قابل اجرا کنید
یک محتوای با کیفیت به کاربر می آموزد که چگونه اطلاعات را اعمال کند.
یک محتوای خوب با گفتن به کاربران که چه کاری را انجام دهند ، آن ها را تخریب نمی کند بلکه به آن ها احترام می گذارد و به آن ها اطمینان می دهد که بهتر می دانند چگونه از منابع استفاده کنند.
هنگامی که یک محتوا را نوشتید راهنمایی های کامل را در مورد آن را به کاربران ارائه دهید.
اگر چندین بار در مورد یک موضوع به خوبی بنویسید ، ایده های خوبی به خوانندگان خواهید داد.
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا کاربران مطالب غیر داستانی را می خوانند؟
برای یادگیری و بهتر شدن ، پس به خوانندگان خود برای یادگیری و بهتر شدن کمک کنید.
۴. یک محتوای خوب قادر به پاسخ دادن است
هدف نهایی یک موتور جستجو چیست؟
اکثر مردم می گویند برای ارائه مجموعه ای از پاسخ ها.
این جواب درست است و گوگل هم در این زمینه عالی عمل می کند.
شما می توانید یک سوال را از گوگل بپرسید و سپس خواهید دید که لینک ها ، عکس ها و ویدئوها به سرعت ارائه می شود.
هنگامی که کاربران از یک موتور جستجو استفاده می کنند چیزی که در نهایت می خواهند پاسخ سوالشان است و کار موتور جستجو این است که پاسخ را ارائه دهد.
این همانند وقتی است که افراد در حال خواندن یک پست وبلاگ ، دیدن یک اینفوگرافی یا تماشای یک ویدئو هستند.
آن ها به دنبال پاسخ هستند تا بتوانند اطلاعات را به دست بیاورند.
البته یک نکته در اینجا وجود دارد.
کاربران فقط به دنبال جواب نیستند ، آن ها جواب های سریع می خواهند.
بنابراین محتوای خود را طوری ایجاد کنید که به راحتی قابل بررسی باشد تا کاربران بتوانند نکات مهم و پر اهمیت را سریعا انتخاب کنند.
هر عنوان یا زیرنویس یک کتاب یا مقاله غیر داستانی را بخوانید.
در نهایت آن چه از ذهن یک خواننده می گذرد ، یک سوال یا حس کنجکاوی است.
بنابراین کار نویسنده این است که پاسخ ها را ارائه دهد و اطلاعات را پشتیبانی کند.
۵. در ارائه گزارشات و منبع اطلاعاتی خود دقیق باشید
به این موضوع فکر کنید:
شما یک مقاله برای سایت شرکت خود می نویسید ، هزاران نفر آن را می خوانند و سپس مشخص می شود برخی از چیزهایی که نوشته اید نادرست است.
آیا می توانید تصور کنید که ارائه اطلاعات نادرست تا چه اندازه می تواند به شرکت و شهرت شخصی شما آسیب برساند؟
به خاطر داشته باشید که سایت شما انعکاسی از شرکت شماست.
مطالب ارائه شده در سایت شما روی دید کاربران به محصولات شما تاثیر گذار است.
این نکته مهمی است که هر آماری که شما ارائه می کنید ، قابل تایید باشد زیرا بسیاری از پست های وبلاگ ها به منابع و آمارهای درست لینک خواهد شد.
اطلاعات صحیح باعث ایجاد اعتماد در خوانندگان می شود و برعکس!
جیمز فری ( James Frey ) را به خاطر بیاورید ، نویسنده کتاب محبوب یک میلیون قطعه کوچک.
او مجبور شد بر روی نمایش اپرا وینفری ( Oprah Winfrey show ) بنشیند و اعتراف کند که این کتاب دروغ است!
او از آن زمان به بعد چندین کتاب نوشته است اما به احتمال زیاد او را به عنوان فردی که خاطرات خود را ساخته به یاد خواهند آورد به جای اینکه به عنوان نویسنده دیگر آثار منتشر شده خود باشد.
این کار به طور دائم کار او را خراب کرده است.
سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید:
· در نظر بگیرید به چه کسی لینک می زنید
آیا آن ها یک منبع قابل اعتماد و معتبر هستند؟
لینک زدن به وب سایت های با کیفیت دیگر اعتماد بیشتری در خوانندگان شما ایجاد خواهد کرد.
· لینک زدن به محتوای بیشتر
هرچه بیشتر بتوانید از آن چه در حال نوشتن هستید پشتیبان بگیرید و اثبات کنید محتوای مورد نظر شما بیشتر مورد اعتماد قرار خواهد گرفت.
· به موتورهای جستجو کمک کنید
لینک زدن به سایر منابع و محتواها به موتورهای جستجو کمک می کند که محتوای شما چیست و چگونه باید طبقه بندی شود.
۶. محتوایی ایجاد کنید که موجب تحریک تفکر کاربران شود
یک مخاطب متعهد به هر کلمه ای که شما می نویسید و یا می گویید دقت می کند و آن را می گیرد.
اما تنها راه رسیدن به یک مخاطب جذاب و متعهد ، ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب است.
همه این ها با شما و آن چه شما می نویسید شروع می شود.
در ادامه به چند نکته در رابطه با نوشتن محتوای جذاب اشاره می کنیم:
· از خوانندگان سوال کنید
این به این معنی نیست که یک پست ناقص داشته باشید بلکه شامل سوالاتی است که خوانندگان را در مورد چگونگی پیاده سازی دانش شما کنجکاو می کند.
· یک مقدمه مهم و امیدوار کننده داشته باشید
تا کنون فکر کرده اید که چگونه مردم در مورد پست های وبلاگ به سرعت قضاوت می کنند؟
در صورتی که پست ارزش خواندن داشته باشد اکثر مردم احتمالا در چند جمله اول تصمیم خواهند گرفت.
پس یک مقدمه حرفه ای می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی محتوای شما داشته باشد.
· مردم داستان ها را دوست دارند
شما می توانید از یک داستان در مقدمه خود استفاده کنید.
داستان همچنین می تواند به روشن کردن یک موضوع کمک کند.
در صورت امکان یک داستان به پست وبلاگ خود اضافه کنید زیرا آن را جذاب تر می کند و همچنین می تواند به خواننده کمک کند.
نکته نهایی در این مورد:
اگر محتوایی را ارائه کنید که موجب بیشتر شدن نظرات شود موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که پست شما مهم است و به طور منظم به روز می شود.
۷. با افزودن تصاویر و ویدئو ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنید
شما می دانید که مردم به روش های متفاوتی یاد می گیرند.
بعضی از مردم با دیدن بهتر یاد می گیرند و بعضی از مردم با شنیدن بهتر یاد می گیرند.
نکته مهم اینجاست که هیچ کسی نیست که به کمک وسایل بصری کمتر یاد بگیرد!
اینکه شما از تصاویر ، فیلم ها یا نمودارها استفاده کنید می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت خود را نشان دهید.
اگر شما هریک از کتاب های درسی مدرن را باز کنید ، تصاویری را برای بهبود تجربه خواندن پیدا خواهید کرد.
به هر چیزی که در مورد آن می نویسید تصاویر را اضافه کنید.
هیچکس نمی خواهد به پارگراف متن نگاه کند ، مگر اینکه یک کتاب بنویسید.
۸. محتوای کوتاه و کاربردی بنویسید
هیچ چیزی بهتر از یک پست مختصر و مقطعی هدف و یا مقاله ای که با اطلاعات پر شده است ، نیست.
بنابراین بر تعداد کلمات محتوا تمرکز نکنید.
یک محتوای طولانی به معنی یک محتوای با کیفیت نیست و اغلب کوتاه نگه داشتن یک مقاله دشوارتر است و زمان بیشتری صرف ساختن آن می شود.
۹. به صورت پیوسته وبلاگ یا وب سایت خود را به روز رسانی کنید
شروع یک وبلاگ یا وب سایت یک تعهد است.
زمانی که شما می توانید چند پست را بنویسید و این کار را نمی کنید پس شما خوانندگان و مشتریان جدید هم نخواهید داشت و همچنین موتورهای جستجو هم به سایت هایی که به طور مرتب به روز رسانی نمی شوند علاقه ای ندارند.
اگر شما یک وبلاگ یا سایت محتوایی دارید باید به طور منظم با محتوای عالی آن را به روز رسانی کنید.
بسیاری از بهترین وب سایت های محتوا به طور مرتب به روز رسانی می شوند.
طبق نظریه Science of Social Timing infographic سایت هایی که پست های بیشتری دارند ، هجوم شگفت انگیزی از بازدید کنندگان دارند.
چگونه وبلاگ یا وب سایت شما به روز می شود؟
این بستگی به شما دارد ، هرکسی منابع و اولویت های مختلفی دارد.
شما باید حداقل دو بار در هفته به روز رسانی کنید.
چند نکته نهایی در مورد نوشتن محتوای با کیفیت
از یک پست وبلاگ یا هر نوع سایت محتوا به راحتی استفاده نکنید و زمان بیشتری را برای تحقیق و نوشتن اختصاص دهید.
عنوان مناسب ، گرامر مناسب و سازماندهی ضروری است.
هنگامی که پست خود را مرور می کنید از خودتان بپرسید:
آیا کلمه ای وجود دارد که بتوانم بیرون کنم؟
آیا بهترین اطلاعاتی که می توانم را به خوانندگان ارائه دادم؟
آیا کامل است؟
نتیجه گیری
نوشتن محتوای با کیفیت هرگز آسان نیست اما زمانی که درباره یک مطلب با اشتیاق بنویسید ، آسان تر می شود.
نکته فوق العاده ای که درباره محتوا وجود دارد این است که بی انتهاست.
شما می توانید امروز مطلبی را بنویسید و سه سال بعد همچنان بیننده داشته باشد و به اشتراک گذاشته شود و ترافیک را به سایت شما منتقل کند.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
با ما در صفحه اول گوگل باشید
تیم طراحی سایت و سئو وب داران همیشه همراه شماست.
شما می توانید به کمک کارشناسان سئو ما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید و کسب و کار خود را متحول کنید.
کارشناسان ما با توجه به تسلط خود در زمینه سئو وب سایت و طراحی سایت و همچنین تسلط کامل روی تکنیک های سئو محلی و همچنین با به کارگیری متدهای روز دنیا در زمینه بهینه سازی می توانند شما را در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل بالا بیاورند.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر راجع به هزینه سئو به صفحه ” تعرفه سئو سایت ” وب سایت ما مراجعه کنید.
همچنین کارشناسان طراحی سایت ما می توانند شما را در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی راهنمایی کنند و یا این سایت ها را به صورت اختصاصی برای شما طراحی کنند.